پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان ریز شبکه هوشمند با در نظر گرفتن تاثیر خودروهای برقده و PMU

پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان ریز شبکه هوشمند با در نظر گرفتن تاثیر خودروهای برقده و PMU
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 90
پایان نامه ارزیابی قابلیت اطمینان ریز شبکه هوشمند با در نظر گرفتن تاثیر خودروهای برقده و PMU
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90 صفحه
چکیده
قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و…مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به طور کمی معنا و کاربرد بیشتری یافته است. بطور کلی می توان گفت هرچه سیستم گسترده تر و اهمیت آن بیشتر باشد، محاسبه قابلیت اطمینان آن سیستم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بیشتر مورد توجه و نیاز قرار می گیرد. در این پایان نامه به محاسبه قابلیت اطمینان در سیستم قدرت و مطالعه اثر خودروهای برقده و همچنین دستگاه های اندازه گیری فازوری، در افزایش قابلیت اطمینان پرداخته شده است. برای این منظور با بررسی سیستم نمونه و با شاخص های مختلف قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت یکبار در حضور منابع خودرو برقده و وسایل اندازه گیری فازوری و بار دیگر بدون توجه به حضور این منابع، پرداخته شده است.
کلمات کلیدی: قابلیت اطمینان، خودرو برقده، واحد اندازه گیری هوشمند، سیستم قدرت
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه 3
۱-۲ بیان مسئله و ضرورت تحقیق 5
۱-۲-۲ قابلیت اطمینان به زبان ریاضی 9
۱-۲-۳ راهکارهای افزایش قابلیت اطمینان در یک سیستم[۱] 11
۱-۲-۴ روش های مختلف ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت[۱] 12
۱-۲-۵ خودروهای برقده 13
۱-۳ واحدهای اندازه گیری فازوری(PMU) 18
۱-۳-۱ همزمان سازی لحظههای نمونهبرداری 18
۱-۳-۲ ساختار واحدهای اندازهگیر فازوری 18
۱-۳-۳ انواع پیامها 19
۱-۳-۴ پاسخ گذرای واحدهای اندازهگیری فازوری 19
۱-۳-۵ زمانبندی ارسال داده 20
۱-۳-۶ کاربردهای واحدهای اندازهگیری فازوری 20
۱-۴ اهداف تحقیق 23
۱-۵ فرضیه های تحقیق 24
۱-۶ روند ارائه مطالب 24
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
۲-۱ مروری بر تحقیقات گذشته در حوزه خودروهای برقده 26
۲-۲ مروری بر تحقیقات صورت گرفته در مطالعه اثر منابع تولید پراکنده در قابلیت اطمینان 37
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
۳-۱ مقدمه 45
۳-۲ مدلسازی خودرو الکتریکی 56
۳-۳ واحد اندازه گیری فازوری 56
۳-۴ روش ارزیابی قابلیت اطمینان در سیستم توزیع 58
۳-۴-۱ مزایا و معایب روش های تحلیلی و تصادفی 58
۳-۵ شاخص های قابلیت اطمینان در شبکه توزیع. 59
۳-۵-۱ شاخص های مشترک محور 60
۳-۵-۱-۱ شاخص میانگین نوسانات وقوع قطعی در سیستم(SAIFI) 60
۳-۵-۱-۲ شاخص میانگین طول مدت قطعی سیستم(SAIDI) 61
۳-۵-۱-۳ شاخص میانگین قطعی برق مشترکین دچار قطعی شده (CAIDI) 61
۳-۵-۱-۴ شاخص دسترس پذیری متوسط سیستم(ASAI) 62
۳-۵-۲ شاخص های قابلیت اطمینان با معیار بار 62
۳-۶ خلاصه و نتیجه گیری 62
فصل چهارم : پیاده سازی و نتایج
۴-۱مقدمه 64
۴-۲ شبکه مورد مطالعه 64
۴-۳ اطلاعات اجزای شبکه 66
۴-۴ الگوریتم محاسبه قابلیت اطمینان 68
۴-۵ تخمین تولیدات خودروهای الکتریکی 69
۴-۶ نحوه مدلسازی سیستم اندازه گیرPMU در محاسبات قابلیت اطمینان 70
۴-۷ پیاده سازی الگوریتم پیشنهادی 71
۴-۷-۱ سناریو اول : عدم حضور منابع تولید پراکنده و سیستم pmu در شبکه 71
۴-۷-۲ سناریو دوم : حضور منابع تولید پراکنده از جمله خودروهای برقی در شبکه و عدم حضور pmu 71
۴-۷-۳ حضور توأمان منابع تولید پراکنده و pmu در شبکه 72
۴-۸ نتیجه گیری 73
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه 75
۵-۲ نتیجه گیری 75
۵-۳ پیشنهادات 76
منابع
منابع غیرفارسی ۷۸
چکیده انگلیسی ۸۰